BiBLIOGRAFíA
Alvarado, I. (2004).
Desarrollo y consejería ocupacional.
San Juan:
Autores
American Counseling Association. (1996).Ethical Standards Casebook (5th. ed.). Alexandria, VA: autores.
American Counseling Association. (2005). Código de Ética de ACA. Alexandria, VA: Author. http://www.counseling.org
American Psychological
Association. Publication Manual of the
American Psychological Association. (2010). Washington, D.C.: Autor
American
School Counseling Association (1988). Ethical
and Legal Issues in School Counseling. Alexandria, VA: Huey, W.C. & Remley, T.P. (pp. 1-64; 93-105) Asociación
Puertorriqueña de Consejería Profesional (2009). Código de Ética. San Juan, Puerto Rico: Autor
Association for Advance Training in Behavioral
Science. (2003). Professional Orientation
and Ethics (Preparatory Course for the National Counselor Examination). California: Autor
Ayala, Francisco J. Origen y evolución
del hombre. Madrid: Alianza, 1980.
Bisquerra
Arzina, R. (1996). Orígenes y desarrollo de la orientación
psicopedagógica.
Madrid: Narcea.
Barbour, M. & Plough,
C. (2012). Odyssey of the mind: Social networking in a cyberschool. The International Review of
Research in Open and Distance Learning, 13(3), 1-18. Recuperado de http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/1154.
Bhatt, J.
(2005). Blogging as a tool: Innovative approaches to information access. Library Hi Tech News, 22(9), 28-32. Retrieved from http://search.proquest.com/docview/201456862?accountid=44825
Bond, T. (1993). Standards and Ethics for Counseling in Action. London: SAGE
Publications. (pp. 1-32; 95 - 103)
Buono, L. L. (2011). Thinking
like twenty-first century learners: An exploration of blog use in a
skills-based counselor education course. California
Lutheran University). ProQuest Dissertations and Theses. Recuperado
de http://search.proquest.com/docview/889251905?accountid=44825. (889251905)
Burgos Corsino, A.,H. (2002). Las
necesidades de consejería de los estudiantes atletas en el contexto
universitario puertorriqueño. Universidad de Puerto Rico, Río Piedras
(Puerto Rico). ProQuest Dissertations and Theses,
300 p. Recuperado de http://search.proquest.com/docview/305459407?accountid=44825.
(305459407).
Corey,
G., Corey, M., & Callanan, P. (2011). Issues
and Ethics in the
Helping Professions. (8th ed.). Belmont, CA: Thomson
Brooks/Cole.
Caldeiro, G. P. (n.f.). Ética kantiana: la razón práctica. Filosofía
Idóneos. Recuperado el 1 de marzo de 2012 en http://filosofia.idoneos.com/index.php/340982
Cammaerts B.
Critiques on the participatory potentials of Web 2.0. communication. Culture & Critique. 2008;1(4):358–377. doi:
10.1111/j.1753-9137.2008.00028.x. Recuperado de http://eprints.lse.ac.uk/23770/1/Critiques_on_the_participatory_potentials_of_Web_2.0_(LERO).pdf
Cancio, Nadal & Rivera (f.d.). El
ordenamiento Constitucional Puertorriqueño y los Derechos del Magisterio.
Capuzzi
, D. & Gross, D.R. (1999). Counseling and Psychotherapy: Theories and Interventions. Englewood Cliffs, NJ: Merill.
Carta
de Derecho de la Constitución de Puerto Rico. Recuperado el 22 de agosto de 2008 de: http://cipdc.or/cartelera.htm
Cartagena Mercado, P. L. (2010). Evaluación del instituto de verano
en educación y tecnología (IVETE) de la Universidad de Puerto Rico en Utuado:
Implicaciones para el liderazgo educativo. Universidad
de Puerto Rico, Río Piedras (Puerto Rico). ProQuest
Dissertations and Theses, Retrieved
from http://search.proquest.com/docview/744479284?accountid=44825. (744479284)
Cartwright, B. & Fleming, C. (2010) Multicultural
and Diversity Consideration in the
New Code of Professional
Ethics for Rehabilitation Counselors.
Journal of Applied Rehabilitation
Counseling; Summer 2010; 41, 2; Criminal Justice Periodicals p.20
Cintrón, I. (2010) Se achica la brecha
digital. Revista APEC, Volumen 28,
2010 ISSN 2151-5794 Recuperado de http://apecpr.org/wpcontent/uploads/2011/06/
Volumen-28-2010.pdf#page=61
Conn, S. R., Roberts, R. L., & Powell, B. M.
(2009). Attitudes and Satisfaction with a Hybrid Model of Counseling
Supervision. Educational
Technology & Society, 12 (2), 298–306.
Constitución
de Estados Unidos de América. Recuperado el 22 de agosto de 2008 de www.lexjuris.com/lexuscon.htm
Counseling Americas (n.d.).
Recuperado el 25 febrero de 2012 en http://www.counselingamericas.org/sic_que.php
Council
for Accreditation of Counseling and Related Educational Programs
(2009). CACREP Accreditation Manual: 2009 Standards. Alexandria, VA: Author.
Departamento de Educación (n.f.). Historia de la Educación Vocacional. Departamento de Educación de
Puerto Rico. Recuperado el 6 de septiembre de 2011 de http://www.de.gobierno.pr/historia-de-la-educacion-vocacional
Díaz, R.M. (2010) La
Orientación en Puerto Rico. En Tiempo
Latinoamericano. Año
2, Número 1. pp. 7-. Recuperado el 5 de marzo de 2012 de http://www.educacionsuperior.edu.co/rlpo/publicaciones/tiempo_latinoamericano/Tiempo_9.pdf
Dwyer, P.
(2008). Diversity of thought
in the blogosphere: Implications for influencing and monitoring image. Texas A&M University). ProQuest Dissertations and Theses, Retrieved from http://search.proquest.com/docview/304362345?accountid=44825.(304362345).
Estado
Libre Asociado de Puerto Rico, Departamento de Educación de Puerto Rico (29 de
diciembre de 2004). Carta Circular número 32-2004-2005 Normas, Objetivos y
Funcionamiento del Programa de Orientación y Consejería Escolar.
Flamez, B. N.
(2010). A comparison of online
and traditional graduate counseling courses: Learning style, instructional
preferences, and educational environment. Texas
A&M University - Corpus Christi). ProQuest
Dissertations and Theses, Recuperado
de http://search.proquest.com/docview/759495228?accountid=44825.
(759495228).
Frau Ortega, R. I. (2011). Los currículos de los programas de maestría
en educación en consejería y su relación con las competencias profesionales y
multiculturales. Universidad
de Puerto Rico, Rio Piedras (Puerto Rico). ProQuest
Dissertations and Theses. Recuperado
de http://search.proquest.com/docview/ 847947620?accountid=44825.
(847947620).
Freeman, W. E. (2008). Exploring the boundaries of academic
participation for graduate students in education through weblogging.University of
Toronto (Canada)). ProQuest
Dissertations and Theses, ,
n/a. Retrieved from
http://search.proquest.com/docview/304342463?accountid=44825. (304342463).
Fuster, J.
(2007) Derechos Fundamentales y Deberes
Cívicos de las Personas. Puerto
Rico: D.E.
García, V.
(1994). La
Orientación en la Educación Institucionalizada. La formación
ética. Madrid: Rialp, S.A.
Garrison
& Morton (Código de ética Thomas Percival: Introduction to Medical
ethics, Classics of Med. Lib. Spec. Ed., Med. Bib., 5th
Edition, 1764; Pellegrino, pp. 7-8, 11-14. Recuperado el 10 de marzo de 2012 de
http://www.amaassn.org/resources/
doc/code-medical-ethics/9031a.pdf
Columbus, Ohio: Merrill Prentice Hall.
Glosoff, S. (2005). Instructional blogging: Promoting
interactivity, student-centered learning, and peer input. Innovate: Journal of
Online Education, 1(5). Rescuperado de http://studentcenteredlearning.pbworks.com/ f/Instructional+Blogging.pdf
Gorini A, Gaggioli A, Vigna C, Riva G (2008) A Second Life for eHealth:
Prospects for the Use of 3-D Virtual Worlds in Clinical Psychology J Med Internet Res 2008;10(3):e21 Recuperado de
http://www.jmir.org/2008/3/e21/
Gutiérrez Blanco, L. C. (2003). Hacia un liderazgo ético. Universidad of Puerto Rico, Río
Piedras (Puerto Rico). ProQuest Dissertations and Theses, 434 p. Recuperado de http://search.proquest.com/docview/305301945?accountid=44825.
(305301945).
Greene, R. T. (2003). Clinical counselors and the
internet: A national survey evaluating the impact of the internet on the
counseling profession. Virginia
Polytechnic Institute and State University). ProQuest
Dissertations and Theses, 113 p. Recuperado
de http://search.proquest.com/docview/305301371?accountid=44825. (305301371).
Gysbers, N. (2001) Comprehensive
guidance and counseling programs: A rich history and a bright future. Professional School Counseling, Vol. 4(4), Apr, 2001. pp.
246-256.
Hammar, R. (1997) Sexual Misconduct by Clergy and
Church. Recuperado el 21 de
noviembre de 2008 de: http://www.churchlawtoday.com/private/library/cltr/
c0497672.htm
Haro, José Juan de (Blog sobre Calidad e Innovación en Educación Secundaria). Herramientas para una educación 2.0. (Entrada del 2 de febrero de 2010) Recuperado el 9 de septiembre de 2012 de http://jjdeharo.blogspot.com/2010/02/herramientas-para-una- educacion-20.html
Herlihy, B. & Corey, G.
(1996). ACA Ethical Standards Casebook
(5th ed.). Alexandria, VA: American Counseling Association.
Herlihy, B. & Dufrene,
R.L. (2011). Current and emerging ethical issues in counseling: A Delphi study
of expert opinions. Counseling and Values, 56(1-2), 10-24.
Doi:10.1002/2161-007X.2011.tb01028.x
Hermann, M.A. (2002) An
Ethical and Legal Perspective on the Role of School Counselors in Preventing
Violence in School Professional School Counseling. Recuperado el 21 de noviembre de 2009 de: http://findarticles.com/p/articles/ mi_m0KOC/
is_1_6/ai_93700939
Huey, W. C.& Remley, T.
(1988). Ethical and Legal Issues in
School Counseling: Highligts. Alexandria, VA: American School Counselor Association.
Huey,
W.C. & Remly, T. (2003). Ethical and
legal issues in school counseling.
Alexandria, VA: American School Counselor Association.
Junta
Examinadora de Consejeros Profesionales. Código
de ética. San Juan, Puerto
Rico: Autor
Kamel Boulos MN, Wheeler S. The emerging Web 2.0
social software:
An enabling suite of sociable
technologies in health and healthcare education. Health Info Libr J
2007;24:2-23. https://unchange.pbworks.com/f/Second+life+-+an+overview+of+the+potential+of+3-D+virtual+worlds+(2007).pdf
Kaiser, S., Müller- Seitz, G., Pereira, M., & Pina
e Cunha, M. (2007). Weblog-technology as a trigger
to elicit passion for knowledge. Organization, 14, 391-412
Kraut, A. (1991) La enseñanza compleja, exigente, exclusivamente
humana o de las creencias
y teorías que la sustentan. Buenos Aires, La Roca.
Lara,
Tiscar (2005): Blogs para educar. Usos de los blogs en una pedagogía
constructivista. En: Telos, 65.
Recuperado de http://www.campusred.net/telos/
articulocuaderno.asp?idarticulo=2&rev=65
Ley Número
147 del 9 de agosto de 2002, según enmendada. Ley para
reglamentar
la Consejería profesional en Puerto Rico. Recuperado 190 el 17 de febrero de 2009, de http://www.lexjuris.com/lexlex/Leyes2002/lexl2002147.htm
Ley Número 149
del 30 de junio de 1999. Ley Orgánica del Departamento de
Educación Pública de Puerto Rico.
Recuperado de http://www.eleducador.com/pr/documentos/587 Ley
149.pdf
Ley Número 177
del 1 de agosto de 2003. Ley para el Bienestar y la Protección Integral de la Niñez. Recuperado de http://www.lexjuris.com/lexlex/leyes2003/lexl2003177.htm
Ley Federal No Child Left Behind. Recuperado el 25 de marzo de 2010 de: www.lexjuris.com/.../Ley%20que%20Ningun%20niño%20quede%20Rezagado.htn
Ley de Salud Mental de Puerto Rico de 2000 (Ley número 408 del 2 de octubre
de 2000). Recuperado de http://www.lexjuris.com/lexlex/Leyes2000/lex2000408.htm
Ley Núm. 67 de 1993 (Ley Administración
de Servicios de Salud Mental y Contra la Adicción). Recuperado de http://www.lexjuris.com/lexlex/Leyes2012/lexl2012172.htm
Ley de Rehabilitación Vocacional de Puerto Rico: Ley número 97
del 10 de junio de 2000 que tiene como base la Ley
Núm. 414 de 13 de mayo de 1947 y la Ley Federal
de Rehabilitación Vocacional de 1973.
Lewin L.
& Phillips, K. (2006), Managing Perceptions of Ethical Behavior in
Evaluative Groups: The Implications for Diversity in Organizations, in Ann E.
Tenbrunsel (ed.) Ethics in
Groups (Research on Managing Groups and Teams, Volume 8), Emerald Group
Publishing Limited, pp. 225-245
Maldonado, C. (2010). Wikipedia versus enciclopedia
tradicional Revista APEC, Volumen 28,
2010. ISSN 2151-5794 Recuperado http://apecpr.org/wp-content/uploads/2011/06/Volumen-28-2010.pdf#page=61
Marlasca, A. "El origen de la ética: Las raíces
evolutivas del." Filosofía Universal Mayo - Junio 2005: 21-26. Portal
de la Investigación. Recuperado el 10 de marzo de 2012 de http://www.vinv.ucr.ac.cr/latindex/filos-105/021_marlasca.pdf
Martínez, M. (2007). Dilemas éticos que enfrentan los
consejeros profesionales en sus escenarios de empleo y su percepción en torno a
la aplicabilidad y utilidad de su código de ética. UPR: Río Piedras
The Cambridge
handbook of multimedia learning
Mayes T,de
Freitas S. (2004), JISC e-Learning Models Desk Study, Stage 2: Review of
e-learning theories, frameworks and models, Recuperado de http://www.jisc.ac.uk/uploaded_documents/Stage%202%20Learning%20Models%20(Version%201).pdf
Mitchell,
R.W. (2007). Documentation in Counseling
Records: An Overview of Ethical, Legal, and Clinical Issues (3ra ed.). Alexandria,
VA: American Counseling Association.
National
Board of Certified Counselors. (2007). The practice of Internet counseling.
Retrieved
from http://www.nbcc.org/AssetManagerFiles/ethics/
InternetCounseling.pdf
Núñez Molina, M.A. Blog Vida Digital. Presentación El uso de los
blogs y los Wikis en la Educación. Recuperado el 10 de agosto de 2012 de: http://www.vidadigital.net/blog/coaching
Ooi, J. (2002). Weblog and
e-journalism. Malaysian
Business, , 02-02. Retrieved
from http://search.proquest.com/docview/229689634?accountid=44825
Padilla
Rodríguez, D. (2009). Estudio de las funciones que llevan a cabo los consejeros profesionales del nivel
secundario del Departamento de Educación de Puerto Rico (tesis de maestría
no publicada). Universidad de Puerto Rico,
Recinto de Río Piedras, San Juan, Puerto Rico.
Patterson,
C.H. (1989) Invited paper.Counseling and Value, 1989, 33, pp. 164-176. En
Understanding Psychotheraphy:
Fifth Years of Client – Centered Theory
and Practice. PCCS
2000.
Patterson,
C. H. (2004). Do we need multicultural counseling competencies? Journal of
Mental Health Counseling, 26, 67-73.
Pettifor, J. L., & Sawchuk, T. R. (ed. 2009).
Psychologists‟ perceptions of ethically troubling incidents across
international borders. International Journal of Psychology, 41,
216-225. http://ebook.lib.sjtu.edu.cn/iupsys/ethics/
PIJP0216.htm#corr01
Pope, K. S.
& Bajt, T. R. (1988). When
laws and values conflict: A dilemma for psychologists. American
Psychologist, 43 -828.
Pope, K. S.,& Vetter, V. A.(1992). Ethical dilemmas
encountered by members of the American Psychological Association: A national
survey. American
Psychologist, Vol. 47(3), Mar 1992, 397-411. doi: 10.1037/0003-066X.47.3.397
Ramos Pastrana, N. (2009). Percepción de los profesores
universitarios acerca del concepto cultura científica y de sus implicaciones en
el nuevo bachillerato del Recinto de Río Piedras de la Universidad de Puerto
Rico. Universidad de Puerto
Rico, Río Piedras (Puerto Rico). ProQuest
Dissertations and Theses, Retrieved
from http://search.proquest.com/docview/305047017?accountid=44825. (305047017).
Remley,
T.P. & Herlihy, B. (2001). Ethical,
Legal, and Professional Issues in Counseling. New Jersey: Prentice Hall.
(pp. 1-46)
Remley,
T. P. y Herlihy, B. (2005). Ethical, legal and professional issues in counseling.
(2nd ed.).
Columbus, Ohio: Merrill Prentice Hall.
Riemer-Reiss, M. L. (2000). Utilizing distance
technology for mental health counseling.. Journal of Mental Health
Counseling; Jul
2000; 22, 3; ProQuest Central pg. 189
http://biblioteca.uprrp.edu:2267/docview/198717280/fulltextPDF/1396416F48175736FF9/1?accountid=44825
Rockinson-Szapkiw,
A.J. & Walker, V. (2009). Educational
Opportunities for Clinical Counseling Simulations in Second Life Faculty Publications and Presentations. Paper 140. Recuperado de
http://digitalcommons.liberty.edu/educ_fac_pubs/140
Rodríguez
Arocho, W. (1995). Hacia una práctica reflexiva de la consejería
psicológica en Puerto Rico (2da ed.). Río Piedras, P.R.: Publicaciones Puertorriqueñas.
Rowley & McDonald.
Counseling and the Law: A Cross-Cultural Perspective. Journal of Counseling and Development: JCD; Fall 2001; 79, 4;
ABI/INFORM Global p.422
Sabella, R. A., & Booker, B. L. (2003). Using technology to promote
your guidance and
counseling program among stake
holders. Professional School Counseling,
6,
206-214.
Sánchez, E. P. A. (2003). Teoría y práctica de la orientación en la escuela: Un enfoque
psicológico. México:
El Manual Moderno.
Stiler, G.
M., & Philleo, T. (2003). Blogging and blogspots: An alternative format for
encouraging reflective practice among preserve’s teachers. Education, 123(4), 789-789. Recuperado de http://search.proquest.com/docview/196427060?accountid=44825
Taylor, J., Mason, E., Buston, A., &
Sabella, R. (2012, septiembre 9) Re: Web 2.0 and Technology Smackdown: Get Your Geek On! Resumen de la
Conferencia Anual de la ASCA. Recuperado
el 9 de septiembre de 2012 de http://www.schcounselor.com/search/label/conference.
Soto, B. (2011) Web 2.0: Experiencia, Reflexión
Crítica, y Discurso Racional Para Lograr Un Aprendizaje Transformacional. Prof. Bernabé Soto Beltrán http://www.revistaeducapr.com/uploads/7/0/5/6/7056381/artculo_1.pdf
Stone, S. (2002) Negligence in
Academic Advising and Counseling: Court Rulings Implication – Special Issue
Legal and Ethical Issues in School Counseling.
Professional School Counseling . Recuperado el 21 de
noviembre de 2008.
Stone, S. (2009). Book Review:
School Counseling Principles: Ethics and Law (2nd Ed.).
American School Counselor
Association. Alexandria pp. 268-269
Tan, L.
(2008). Psychotherapy 2.0: MySpace® blogging as self-therapy. American Journal of
Psychotherapy, 62(2), 143-63.
Retrieved from http://search.proquest.com/docview/213146289?accountid=44825
Tarvydas & Barros-Bailey (2010). Ethical
Dilemmas of Rehabilitation Counselors:
Result
of an International Qualitative Study.
Journal of Applied Rehabilitation
Counseling; Summer 2010; 41, 2; Criminal
Justice Periodicals
Toledano García, R. G.
(2011). Competencias de los
consejeros y consejeras profesionales de nivel universitario en su rol de intercesión
o advocacy y la relación con su identidad profesional. Universidad de Puerto Rico, Río
Piedras (Puerto Rico). ProQuest
Dissertations and Theses, Retrieved
from http://search.proquest.com/docview/910472561?accountid=44825. (910472561)
Trippany, R.,
Barrios, P., Helm, H., & Rowland, K. (2004, March). The Web: A
constructivist intervention in counseling. Journal of Professional Counseling:
Practice, Theory, and Research, 32(1), 30-40. http://biblioteca.uprrp.edu:2267/pqdtlocal1006866/docview/212435836/fulltextPDF/13964248B1A12FCB34B/1?accountid=44825
Vélez
Caraballo, Y. (2008). The use of
technology and cooperative learning in the achievement of college students in
the concept of functions and their attitude towards mathematics. Universidad de Puerto
Rico, Río Piedras (Puerto Rico). ProQuest Dissertations and Theses. Recuperado
de http://search.proquest.com/docview/304428860?accountid=44825. (304428860)
Wheeler,
A. M., & Bertram, B. (2008). The counselor and the law: A guide to legal and
ethical practice (5th ed.). Alexandria, VA: American
Counseling Association.
- Si te interesa más: ¡¡¡Aquí tienes el material didáctico que buscas!!! ENSAYOS, PRESENTACIONES, REFLEXIONES Y MáS
- No dejes de completar LeyÉtica INVENTARIO
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Dejános saber qué opina...