ConsejeríaLeyética.com

ConsejeríaLeyética.com

viernes, 14 de diciembre de 2012

LEYÉTICA RECURSOS


BiBLIOGRAFíA

Alvarado, I. (2004). Desarrollo y consejería ocupacionalSan Juan: Autores 

American Counseling Association. (1996).Ethical Standards Casebook (5th. ed.). Alexandria, VA: autores.

American Counseling Association. (2005). Código de Ética de ACA. Alexandria, VA:                  Author. http://www.counseling.org

American Psychological Association. Publication Manual of the American Psychological Association. (2010). Washington, D.C.: Autor

American School Counseling Association (1988). Ethical and Legal Issues in School Counseling. Alexandria, VA: Huey, W.C. & Remley, T.P. (pp. 1-64; 93-105) Asociación Puertorriqueña de Consejería Profesional (2009). Código de Ética. San Juan, Puerto Rico: Autor
Association for Advance Training in Behavioral Science. (2003). Professional Orientation and Ethics (Preparatory Course for the National Counselor Examination). California: Autor

Ayala, Francisco J. Origen y evolución del hombre. Madrid: Alianza, 1980.

Bisquerra Arzina, R. (1996). Orígenes y desarrollo de la orientación
psicopedagógica. Madrid: Narcea.

Barbour, M. & Plough, C. (2012). Odyssey of the mind: Social networking in a cyberschool. The International Review of Research in Open and Distance Learning, 13(3), 1-18. Recuperado de http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/1154.

Bhatt, J. (2005). Blogging as a tool: Innovative approaches to information access. Library Hi Tech News, 22(9), 28-32. Retrieved from http://search.proquest.com/docview/201456862?accountid=44825 

Bond, T. (1993). Standards and Ethics for Counseling in Action. London: SAGE
Publications. (pp. 1-32; 95 - 103)

Buono, L. L. (2011). Thinking like twenty-first century learners: An exploration of blog use in a skills-based counselor education course. California Lutheran University). ProQuest Dissertations and Theses. Recuperado de http://search.proquest.com/docview/889251905?accountid=44825. (889251905)

Burgos Corsino, A.,H. (2002). Las necesidades de consejería de los estudiantes atletas en el contexto universitario puertorriqueño. Universidad de Puerto Rico, Río Piedras (Puerto Rico). ProQuest Dissertations and Theses, 300 p. Recuperado de http://search.proquest.com/docview/305459407?accountid=44825. (305459407).

Corey, G., Corey, M., & Callanan, P. (2011). Issues and Ethics in the
Helping Professions. (8th ed.). Belmont, CA: Thomson Brooks/Cole.

Caldeiro, G. P. (n.f.). Ética kantiana: la razón práctica. Filosofía Idóneos. Recuperado el 1 de marzo de 2012 en http://filosofia.idoneos.com/index.php/340982

Cammaerts B. Critiques on the participatory potentials of Web 2.0. communication. Culture & Critique. 2008;1(4):358–377. doi: 10.1111/j.1753-9137.2008.00028.x. Recuperado de http://eprints.lse.ac.uk/23770/1/Critiques_on_the_participatory_potentials_of_Web_2.0_(LERO).pdf

Cancio, Nadal & Rivera (f.d.). El ordenamiento Constitucional Puertorriqueño y los Derechos del Magisterio.

Capuzzi , D. & Gross, D.R. (1999). Counseling and Psychotherapy: Theories and Interventions. Englewood Cliffs, NJ: Merill.

Carta de Derecho de la Constitución de Puerto Rico. Recuperado el 22 de agosto de 2008 de: http://cipdc.or/cartelera.htm 
         
Cartagena Mercado, P. L. (2010). Evaluación del instituto de verano en educación y tecnología (IVETE) de la Universidad de Puerto Rico en Utuado: Implicaciones para el liderazgo educativo. Universidad de Puerto Rico, Río Piedras (Puerto Rico). ProQuest Dissertations and Theses, Retrieved from http://search.proquest.com/docview/744479284?accountid=44825. (744479284)

Cartwright, B. & Fleming, C. (2010) Multicultural and Diversity Consideration in the
New Code of Professional Ethics for Rehabilitation Counselors. Journal of  Applied  Rehabilitation Counseling; Summer 2010; 41, 2; Criminal Justice Periodicals p.20

Cintrón, I. (2010) Se achica la brecha digital. Revista APEC, Volumen 28, 2010 ISSN  2151-5794 Recuperado de http://apecpr.org/wpcontent/uploads/2011/06/ Volumen-28-2010.pdf#page=61 
Conn, S. R., Roberts, R. L., & Powell, B. M. (2009). Attitudes and Satisfaction with a Hybrid Model of Counseling Supervision. Educational Technology & Society, 12 (2), 298–306.

Constitución de Estados Unidos de América. Recuperado el 22 de agosto de 2008 de www.lexjuris.com/lexuscon.htm 

Counseling Americas (n.d.). Recuperado el 25 febrero de 2012 en http://www.counselingamericas.org/sic_que.php 

Council for Accreditation of Counseling and Related Educational Programs (2009). CACREP Accreditation Manual: 2009 Standards. Alexandria, VA: Author.

Departamento de Educación (n.f.). Historia de la Educación Vocacional. Departamento de Educación de Puerto Rico. Recuperado el 6 de septiembre de 2011 de http://www.de.gobierno.pr/historia-de-la-educacion-vocacional 
Díaz, R.M. (2010) La Orientación en Puerto Rico. En Tiempo Latinoamericano. Año 2, Número 1. pp. 7-. Recuperado el 5 de marzo de 2012 de http://www.educacionsuperior.edu.co/rlpo/publicaciones/tiempo_latinoamericano/Tiempo_9.pdf 

Dwyer, P. (2008). Diversity of thought in the blogosphere: Implications for influencing and monitoring image. Texas A&M University). ProQuest Dissertations and Theses, Retrieved from http://search.proquest.com/docview/304362345?accountid=44825.(304362345)

Estado Libre Asociado de Puerto Rico, Departamento de Educación de Puerto Rico (29 de diciembre de 2004). Carta Circular número 32-2004-2005 Normas, Objetivos y Funcionamiento del Programa de Orientación y Consejería Escolar.

Flamez, B. N. (2010). A comparison of online and traditional graduate counseling courses: Learning style, instructional preferences, and educational environment. Texas A&M University - Corpus Christi). ProQuest Dissertations and Theses, Recuperado de http://search.proquest.com/docview/759495228?accountid=44825. (759495228).

Frau Ortega, R. I. (2011). Los currículos de los programas de maestría en educación en consejería y su relación con las competencias profesionales y multiculturales. Universidad de Puerto Rico, Rio Piedras (Puerto Rico). ProQuest Dissertations and Theses. Recuperado de http://search.proquest.com/docview/ 847947620?accountid=44825. (847947620).

Freeman, W. E. (2008). Exploring the boundaries of academic participation for graduate students in education through weblogging.University of Toronto (Canada)). ProQuest Dissertations and Theses, , n/a. Retrieved from http://search.proquest.com/docview/304342463?accountid=44825. (304342463).

Fuster, J. (2007)  Derechos Fundamentales y Deberes Cívicos de las Personas. Puerto
Rico: D.E.

García, V. (1994). La Orientación en la Educación Institucionalizada. La formación 
            ética. Madrid: Rialp, S.A.

Garrison & Morton (Código de ética Thomas Percival: Introduction to Medical ethics, Classics of Med. Lib. Spec. Ed., Med. Bib., 5th Edition, 1764; Pellegrino, pp. 7-8, 11-14. Recuperado el 10 de marzo de 2012 de http://www.amaassn.org/resources/ doc/code-medical-ethics/9031a.pdf 

Columbus, Ohio: Merrill Prentice Hall.

Glosoff, S. (2005). Instructional blogging: Promoting interactivity, student-centered learning, and peer input. Innovate: Journal of Online Education, 1(5). Rescuperado de http://studentcenteredlearning.pbworks.com/ f/Instructional+Blogging.pdf 

Gorini A, Gaggioli A, Vigna C, Riva G (2008) A Second Life for eHealth: Prospects for the Use of 3-D Virtual Worlds in Clinical Psychology J Med Internet Res 2008;10(3):e21 Recuperado de http://www.jmir.org/2008/3/e21/ 

Gutiérrez Blanco, L. C. (2003). Hacia un liderazgo ético. Universidad of Puerto Rico, Río Piedras (Puerto Rico). ProQuest Dissertations and Theses, 434 p. Recuperado de http://search.proquest.com/docview/305301945?accountid=44825. (305301945).

Greene, R. T. (2003). Clinical counselors and the internet: A national survey evaluating the impact of the internet on the counseling profession. Virginia Polytechnic Institute and State University). ProQuest Dissertations and Theses, 113 p. Recuperado de http://search.proquest.com/docview/305301371?accountid=44825. (305301371)

Gysbers, N. (2001) Comprehensive guidance and counseling programs: A rich history and a bright future. Professional School Counseling, Vol. 4(4), Apr, 2001. pp. 246-256.

Hammar, R. (1997) Sexual Misconduct by Clergy and Church. Recuperado el 21 de


Haro, José Juan de (Blog sobre Calidad e Innovación en Educación Secundaria). Herramientas para una educación 2.0. (Entrada del 2 de febrero de 2010) Recuperado el 9 de septiembre de 2012 de http://jjdeharo.blogspot.com/2010/02/herramientas-para-una- educacion-20.html 


Herlihy, B. & Corey, G. (1996). ACA Ethical Standards Casebook (5th ed.). Alexandria, VA: American Counseling Association.


Herlihy, B. & Dufrene, R.L. (2011). Current and emerging ethical issues in counseling: A Delphi study of expert opinions. Counseling and Values, 56(1-2), 10-24. Doi:10.1002/2161-007X.2011.tb01028.x 

Hermann, M.A. (2002) An Ethical and Legal Perspective on the Role of School Counselors in Preventing Violence in School Professional School Counseling. Recuperado el 21 de noviembre de 2009 de: http://findarticles.com/p/articles/ mi_m0KOC/ is_1_6/ai_93700939

Huey, W. C.& Remley, T. (1988). Ethical and Legal Issues in School Counseling: Highligts. Alexandria, VA:  American School Counselor Association.

Huey, W.C. & Remly, T. (2003). Ethical and legal issues in school counseling
Alexandria, VA:  American School Counselor Association.

Junta Examinadora de Consejeros Profesionales. Código de ética. San Juan, Puerto
Rico: Autor

Kamel Boulos MN, Wheeler S. The emerging Web 2.0 social software:
An enabling suite of sociable technologies in health and healthcare education. Health Info Libr J 2007;24:2-23. https://unchange.pbworks.com/f/Second+life+-+an+overview+of+the+potential+of+3-D+virtual+worlds+(2007).pdf 

Kaiser, S., Müller- Seitz, G., Pereira, M., & Pina e Cunha, M. (2007). Weblog-technology as a trigger to elicit passion for knowledge. Organization, 14, 391-412

Kraut, A. (1991) La enseñanza compleja, exigente, exclusivamente humana o de las                       creencias y teorías que la sustentan. Buenos Aires, La Roca.      

Lara, Tiscar (2005): Blogs para educar. Usos de los blogs en una pedagogía
            constructivista. En: Telos, 65. Recuperado de http://www.campusred.net/telos/
            articulocuaderno.asp?idarticulo=2&rev=65 

Ley Número 147 del 9 de agosto de 2002, según enmendada. Ley para
reglamentar la Consejería profesional en Puerto Rico. Recuperado 190 el 17 de febrero de 2009, de http://www.lexjuris.com/lexlex/Leyes2002/lexl2002147.htm 

Ley Número 149 del 30 de junio de 1999. Ley Orgánica del Departamento de
Educación Pública de Puerto Rico. Recuperado de http://www.eleducador.com/pr/documentos/587 Ley 149.pdf 

Ley Número 177 del 1 de agosto de 2003. Ley para el Bienestar y la Protección Integral de la Niñez. Recuperado de http://www.lexjuris.com/lexlex/leyes2003/lexl2003177.htm  

Ley Federal No Child Left Behind. Recuperado el 25 de marzo de 2010 de: www.lexjuris.com/.../Ley%20que%20Ningun%20niño%20quede%20Rezagado.htn 

Ley de Salud Mental de Puerto Rico de 2000 (Ley número 408 del 2 de octubre de 2000). Recuperado de http://www.lexjuris.com/lexlex/Leyes2000/lex2000408.htm

Ley Núm. 67 de 1993 (Ley Administración de Servicios de Salud Mental y Contra la Adicción). Recuperado de http://www.lexjuris.com/lexlex/Leyes2012/lexl2012172.htm 

Ley de Rehabilitación Vocacional de Puerto Rico: Ley número 97 del 10 de junio de 2000 que tiene como base la Ley Núm. 414 de 13 de mayo de 1947 y la Ley Federal de Rehabilitación Vocacional de 1973.

Lewin L. & Phillips, K. (2006), Managing Perceptions of Ethical Behavior in Evaluative Groups: The Implications for Diversity in Organizations, in Ann E. Tenbrunsel (ed.) Ethics in Groups (Research on Managing Groups and Teams, Volume 8), Emerald Group Publishing Limited, pp. 225-245

Maldonado, C. (2010). Wikipedia versus enciclopedia tradicional Revista APEC, Volumen 28, 2010. ISSN  2151-5794 Recuperado http://apecpr.org/wp-content/uploads/2011/06/Volumen-28-2010.pdf#page=61 

Marlasca, A. "El origen de la ética: Las raíces evolutivas del." Filosofía Universal Mayo - Junio 2005: 21-26. Portal de la Investigación. Recuperado el 10 de marzo de 2012 de http://www.vinv.ucr.ac.cr/latindex/filos-105/021_marlasca.pdf

Martínez, M. (2007). Dilemas éticos que enfrentan los consejeros profesionales en sus escenarios de empleo y su percepción en torno a la aplicabilidad y utilidad de su código de ética. UPR: Río Piedras

Mayer, Richard E.. In The Cambridge handbook of multimedia learning, by Mayer, Richard E.,  31-48. New York, NY, US: Cambridge University Press, 2005.

Mayes T,de Freitas S. (2004), JISC e-Learning Models Desk Study, Stage 2: Review of e-learning theories, frameworks and models, Recuperado de http://www.jisc.ac.uk/uploaded_documents/Stage%202%20Learning%20Models%20(Version%201).pdf

Mitchell, R.W. (2007). Documentation in Counseling Records: An Overview of Ethical, Legal, and Clinical Issues (3ra ed.). Alexandria, VA: American Counseling Association.

National Board of Certified Counselors. (2007). The practice of Internet counseling.
Retrieved from http://www.nbcc.org/AssetManagerFiles/ethics/
InternetCounseling.pdf

Núñez Molina, M.A. Blog Vida Digital. Presentación El uso de los blogs y los Wikis en la Educación. Recuperado el 10 de agosto de 2012 de: http://www.vidadigital.net/blog/coaching

Ooi, J. (2002). Weblog and e-journalism. Malaysian Business, , 02-02. Retrieved from http://search.proquest.com/docview/229689634?accountid=44825

Padilla Rodríguez, D. (2009). Estudio de las funciones que llevan a cabo los consejeros profesionales del nivel secundario del Departamento de Educación de Puerto Rico (tesis de maestría no publicada). Universidad de Puerto Rico, Recinto de Río Piedras, San Juan, Puerto Rico.

Patterson, C.H. (1989) Invited paper.Counseling and Value, 1989, 33, pp. 164-176. En
Understanding Psychotheraphy: Fifth Years of Client – Centered  Theory and Practice. PCCS 2000.

Patterson, C. H. (2004). Do we need multicultural counseling competencies? Journal of Mental Health Counseling, 26, 67-73.

Pettifor, J. L., & Sawchuk, T. R. (ed. 2009). Psychologists‟ perceptions of ethically troubling incidents across international borders. International Journal of Psychology, 41, 216-225. http://ebook.lib.sjtu.edu.cn/iupsys/ethics/ PIJP0216.htm#corr01

Pope, K. S. & Bajt, T. R. (1988). When laws and values conflict: A dilemma for psychologists. American Psychologist, 43 -828.

Pope, K. S.,& Vetter, V. A.(1992).  Ethical dilemmas encountered by members of the American Psychological Association: A national survey.  American Psychologist, Vol. 47(3), Mar 1992, 397-411. doi: 10.1037/0003-066X.47.3.397

Ramos Pastrana, N. (2009). Percepción de los profesores universitarios acerca del concepto cultura científica y de sus implicaciones en el nuevo bachillerato del Recinto de Río Piedras de la Universidad de Puerto Rico. Universidad de Puerto Rico, Río Piedras (Puerto Rico). ProQuest Dissertations and Theses, Retrieved from http://search.proquest.com/docview/305047017?accountid=44825. (305047017).

Remley, T.P. & Herlihy, B. (2001). Ethical, Legal, and Professional Issues in Counseling. New Jersey: Prentice Hall. (pp. 1-46)

Remley, T. P. y Herlihy, B. (2005). Ethical, legal and professional issues in counseling. (2nd ed.). Columbus, Ohio: Merrill Prentice Hall.

Riemer-Reiss, M. L. (2000). Utilizing distance technology for mental health counseling.. Journal of Mental Health Counseling; Jul 2000; 22, 3; ProQuest Central pg. 189

Rockinson-Szapkiw, A.J. & Walker, V. (2009). Educational Opportunities for Clinical Counseling Simulations in Second Life Faculty Publications and Presentations. Paper 140. Recuperado de http://digitalcommons.liberty.edu/educ_fac_pubs/140

Rodríguez Arocho, W. (1995). Hacia una práctica reflexiva de la consejería psicológica en Puerto Rico (2da ed.). Río Piedras, P.R.: Publicaciones Puertorriqueñas.

Rowley & McDonald. Counseling and the Law: A Cross-Cultural Perspective. Journal of Counseling and Development: JCD; Fall 2001; 79, 4; ABI/INFORM Global p.422

Sabella, R. A., & Booker, B. L. (2003). Using technology to promote your guidance and
counseling program among stake holders.  Professional School Counseling, 6,
206-214.

Sánchez, E. P. A. (2003). Teoría y práctica de la orientación en la escuela: Un enfoque psicológico. México: El Manual Moderno.

Stiler, G. M., & Philleo, T. (2003). Blogging and blogspots: An alternative format for encouraging reflective practice among preserve’s teachers. Education, 123(4), 789-789. Recuperado de http://search.proquest.com/docview/196427060?accountid=44825
Taylor, J., Mason, E., Buston, A., & Sabella, R. (2012, septiembre 9)  Re: Web 2.0 and Technology Smackdown: Get Your Geek On! Resumen de la Conferencia Anual de la ASCA. Recuperado el 9 de septiembre de  2012 de http://www.schcounselor.com/search/label/conference

Soto, B. (2011) Web 2.0: Experiencia, Reflexión Crítica, y Discurso Racional Para Lograr Un Aprendizaje Transformacional. Prof. Bernabé Soto Beltrán http://www.revistaeducapr.com/uploads/7/0/5/6/7056381/artculo_1.pdf

Stone, S. (2002) Negligence in Academic Advising and Counseling: Court Rulings Implication – Special Issue Legal and Ethical Issues in School Counseling.
Professional School Counseling . Recuperado el 21 de noviembre de 2008.

Stone, S. (2009). Book Review: School Counseling Principles: Ethics and Law (2nd Ed.).
American School Counselor Association. Alexandria pp. 268-269

Tan, L. (2008). Psychotherapy 2.0: MySpace® blogging as self-therapy. American Journal of Psychotherapy, 62(2), 143-63. Retrieved from http://search.proquest.com/docview/213146289?accountid=44825

Tarvydas & Barros-Bailey (2010).  Ethical Dilemmas of Rehabilitation Counselors:
Result of an International Qualitative Study. Journal of Applied Rehabilitation
Counseling; Summer 2010; 41, 2; Criminal Justice Periodicals

Toledano García, R. G. (2011). Competencias de los consejeros y consejeras profesionales de nivel universitario en su rol de intercesión o advocacy y la relación con su identidad profesional. Universidad de Puerto Rico, Río Piedras (Puerto Rico). ProQuest Dissertations and Theses, Retrieved from http://search.proquest.com/docview/910472561?accountid=44825. (910472561) 

Trippany, R., Barrios, P., Helm, H., & Rowland, K. (2004, March). The Web: A constructivist intervention in counseling. Journal of Professional Counseling: Practice, Theory, and Research, 32(1), 30-40. http://biblioteca.uprrp.edu:2267/pqdtlocal1006866/docview/212435836/fulltextPDF/13964248B1A12FCB34B/1?accountid=44825 

Vélez Caraballo, Y. (2008). The use of technology and cooperative learning in the achievement of college students in the concept of functions and their attitude towards mathematics. Universidad de Puerto Rico, Río Piedras (Puerto Rico). ProQuest Dissertations and Theses. Recuperado de http://search.proquest.com/docview/304428860?accountid=44825. (304428860) 

Wheeler, A. M., & Bertram, B. (2008). The counselor and the law: A guide to legal and
ethical practice (5th ed.). Alexandria, VA: American Counseling Association.

Williams, Jeremy B.; Jacobs, Joanne. Australasian Journal of Educational Technology 20. 2  (2004): 232-247. http://ascilite.org.au/ajet/ajet20/williams.html 




No hay comentarios:

Publicar un comentario

Dejános saber qué opina...